Thursday, October 1, 2009

KHASIAT GANODERMA

A. PENGESANAN (1-30HARI)
  1. Penyakit terjadi apabila berlakunya ketidakseimbangan dalam fungsi badan. RG dan GL dapat membantu mengesan penyakit dan menyeimbangkan serta memulihkan kembali fungsi badan.
  2. Gejala yang timbul ketika proses penyeimbangan dan pemulihan dikenali sebagai tindakbalas terhadap masalah kesihatan.
  3. Daripada gejala-gejala yang timbul kita dapat mengenalpasti dengan tepat jenis penyakit yang ditanggung.
  4. Ia dikenali sebagai kaedah pengesanan RG dan GL.

B. PENYINGKIRAN RACUN (1-30MINGGU)

  1. Selepas proses pengesanan, sistem pertahanan badan kita akan membuang keluar semua bahan yang langsung tidak diperlukan oleh badan.
  2. RG dan GL sangat berkesan dalam pembuangan racun seperti asid urik, kolesterol, enapan lemak, enapan kalsium, pengumpulan bahan kimia berbahaya dalam tubuh dan sebagainya.
  3. Bagi racun larut air, tindakbalas yang berlaku adalah berkencing kerap, berkencing keruh, kencing rasa berpasir, berpeluh kuat dan mungkin juga bernanah dan kudis air.
  4. Bagi racun tak larut air, tindakbalas yang berlaku adalah pembuangan air besar. Najis mungkin hitam, pembuangan yang kerap, cirit-birit, muntah dan mungkin bisul.
  5. Sepanjang proses pembuangan racun, badan akan terasa panas dan dahaga. Ini kerana racun terserap ke dalam darah dan badan memerlukan air yang banyak untuk mengeluarkan racun daripada badan.

C. PENYEIMBANGAN FUNGSI TUBUH (1-12 BULAN)

  1. Setelah bahan yang langsung tidak diperlukan oleh badan telah disingkir keluar, sistem pertahanan badan akan menjalankan proses penyeimbangan fungsi tubuh.
  2. Proses memulihkan kembali fungsi tubuh.
  3. Mungkin banyak tindakbalas yang berlaku ketika proses penyeimbangan ini.
  4. Mungkin ada yang tak boleh bangun, badan rasa mengantuk, rasa menyucuk, badan rasa tegang dan sebagainya.
  5. Ini menunjukkan bahawa tubuh sedang dipulihkan dan anda tidak perlu bimbang kerana sistem pertahanan badan kita tidak akan memilih untuk membunuh diri. Jika tidak tahan dengan tindakbalas kurangkan dosej dan jangan berhenti makan RG dan GL.

D. PEMULIHAN FUNGSI TUBUH (6-24 BULAN)

  1. Proses di mana bahagian tubuh yang mengalami luka atau sakit dipulihkan dengan memperkuatkan sistem pertahanan badan, memberikan kekuatan fizikal, ketenangan fikiran dan meningkatkan daya tahan melawan penyakit.
  2. Selain itu, ia turut menyediakan zat-zat penting seperti mineral, vitamin dan triterpenoid sebagai asas untuk memulihkan fungsi tubuh.

E. AWET MUDA (2-5 TAHUN)

  1. Matlamat tertinggi dalam pengambilan Ganoderma.
  2. Tubuh akan berfungsi pada tahap yang optimum
  3. Menjadikan wajah lebih muda, tubuh bertenaga dan memberikan ketenganan mental.

No comments:

Post a Comment